Hvordan udnytter du det maksimale potentiale for en Facebook gruppe?
Jeg kommer her med mine bedste tips til at skabe en sund gruppe på Facebook.
Hvorfor er en Facebookgruppe værdifuld?
Facebookgrupper er værdifulde til hvis du anvender dem korrekt til at skabe værdi for din forretning. En sund gruppe har et højt engagement niveau og dette kan med fordel anvendes i din markedsføringsstrategi, når du skal markedsføre din forretning.
Værdien skal ses i at du har mulighed for at kommunikere på én-til-én niveau, som har skyhøj personlighed og troværdighed.
Interaktionen er normalt meget bedre end på Facebooksider, hvilket måske i sidste ende skyldes at du bliver gjort meget bedre opmærksom på posts i en Facebookgruppe end på en Facebookside.
Hvordan gør du Facebookgruppen værdifuld?
Det handler helt basalt om at skabe værdi for gruppens medlemmer. Skab en fællesskabsfølelse, hvor alle har ret til at give deres mening til kende og få en følelse af at de har indflydelse. Lyt til gruppens medlemmer som var den kunder i din forretning.
Du er ansvarlig for det gode content. Dårligt content er en synder der kan ødelægge værdien hurtigt, så gør dig selv den tjeneste at se på medlemmers respons, så du sikrer at der deles værdifuldt content.
Hvis du er i tvivl om hvilket content du skal dele, så er det smart at deltage i lignende grupper og holde øje med hvad der deles i disse.
Hvordan får du folk ind i din Facebook gruppe?
Er gruppen helt ny, så anbefaler jeg at du anvender dit netværk og eventuelt eksisterende kunder, hvis den er tilknyttet en eksisterende forretning.
- Invitér alle som kunne have interesse i at blive en del af gruppen. Alle relevante mennesker du kender fra både dit personlige og professionelle netværk.
- Har du allerede en Facebookside, så brug den til at reklamere for din Facebookgruppe.
- Har du en forretning med en e-mail database, så send en eller flere e-mails, hvor du informerer om Facebookgruppen.
- Brug diverse forums, blogs mm. til at gøre opmærksom på din Facebookgruppe.
- Henvis til gruppen via. andre Facebookgrupper, hvis dette er tilladt i den enkelte gruppe.
- Anvend Facebook annoncering til at annoncere for gruppen. Husk at fremhæve alle gruppens KPI’er.