Online markedsføring

Digital strategi

En grundlæggende digital strategi er en den væsentligste faktor for at få succes med online markedsføring. Vi er, modsat de etablerede konsulenthuse, født med en digitaliseret hverdag, som kombineret med flere års erfaring med både B2C og B2B har givet os en uvurderlig erfaring med sammensætning af virksomheders online markedsførings strategi.

Den digitale strategi indeholder helt konkret en plan for hvordan vi på bedste vis kan genere profit til din virksomhed.

Læs mere om den digitale strategi

Social Media Strategi

En social media strategi indebærer en strategi for din tilstedeværelse på sociale medier. Hvis Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter eller andre sociale medier skal være en del af din strategi, så skal du i høj grad have fokus på én ting: CONTENT.

Content er alfa omega i din social media strategi. Samtidig er det særdeles vigtigt at vælge de rigtige markedsføringskanaler, og anvende dem hensigtsmæssigt.

B2B Strategi

For at skabe succes med sit B2B salg er det vigtigt at tilpasse de enkelte parametre til B2B-verdenen. Mange B2B virksomheder er stadig af den overbevisning at online markedsføring primært er et fokusområde for B2C virksomheder – Disclaimer: Mange B2B virksomheder har kæmpe succes med online markedsføring.

I B2B-regi er det oftest i mindre grad volumen af leads der er i fokus. Det er oftest i højere grad kvaliteten af de enkelte leads der er vigtigst. Købsrejsen er ofte kompleks og lang, så man arbejder grundlæggende helt anderledes med den storytelling man ønsker at skabe for at fremme modningsprocessen hos kunderne.

Marketing automation

Vil du også være helt med på moden indenfor online markedsføring? Så skal du arbejde med din marketing automation, som er en automatisering af din markedsføring. Med marketing automation sørger du for at levere det rigtige indhold til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

En marketing automation platform indeholder værktøjer til at skabe indhold og adfærdsbaserede flows, som er skabt til at optimere og effektivisere din markedsføring.

Affiliate markedsføring

Affiliate markedsføring er en strategi, hvor man som virksomhed kun betaler for for bestemte resultater (pr. konvertering).

Resultaterne / konverteringerne man som virksomhed betaler for kan være salg, visninger af reklame, besøgende på website, tilmeldinger til nyhedsbrev eller lignende.

Typisk er man en del af et affiliate netværk, hvor annoncører og affiliates nemt kan skabe kontakt til hinanden.

Social Media Marketing

Markedsføring på sociale medier er efterhånden blevet et must-have i de fleste markedsføringsstrategier. Forbrugerne er der og det skal virksomhederne også være.

Facebook Strategi

Facebook er verdens største sociale medie og der kan dermed være kæmpe gevinst ved at få lagt en skarp Facebook strategi. Det er nemt og billigt at skabe website besøgende via. Facebook, men mere komplekst hvis du vil sikre dig at det er kvalificerede besøgende. Det er derfor altafgørende at du har styr på din målgruppe og i den grad også dit content. I takt med at konkurrencen er blevet forøget på Facebook er det også blevet dyrere at annoncere, og det er derfor i højere grad blevet essentielt at have det bedste content. Vi er eksperter i Facebook annoncering og du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker hjælp til din annoncering.

Instagram Strategi

Instagram er i kæmpe udvikling. Brugere strømmer til og appen udvikler sig konstant med nye annonceringsmuligheder. Der er ydermere stadig færre brugere end på Facebook og det betyder at det oftest er billigere at annoncere på Instagram. Hvis du kan lave unikt visuelt content, som skiller sig ud og kan udtrykke et klart budskab, så bør du næsten altid anvende Instagram. Det kræver naturligvis også at du målretter mod den rigtige målgruppe, hvis det skal skabe profitable resultater.

Pinterest Strategi

Pinterest annoncering er på nuværende tidspunkt en af dit billigste metoder at få eksponeret annoncering ud til mange mennesker. Så hvis din målgruppe er på Pinterest og du kan skille dig ud visuelt, så du fanger deres opmærksomhed, så er Pinterest en oplagt mulighed for dig. Pinterest kan ligesom Facebook og Instagram annoncering anvendes til at skabe salg, leads og trafik til dit website.

Linkedin strategi

LinkedIn er et kæmpe professionelt netværk for fagfolk, som især er oplagt til markedsføring for B2B. På LinkedIn kan man nemlig som lave målrettet forretningsorienteret indhold til virksomheders kontaktpersoner. LinkedIn annoncering er i rivende udvikling og 4/5 personer på LinkedIn er beslutningstagere i en virksomhed. Brug LinkedIn annoncering til at få disse beslutningstagere ind på dit website, skabe leads eller øge kendskabet til dit brand.

Video til markedsføring på sociale medier

Video content er efterhånden nærmest alfa omega i markedsføring på sociale medier. Video er bedre til at fange brugernes opmærksomhed og holder tilmed opmærksomheden længere end andet indhold. Det giver samtidig mulighed for at specificere budskabet på en spændende måde og for at skabe personlighed, som oftest er to faktorer der også øger konverteringsraten betydeligt. Video kan n

SEO Strategi

SEO

SEO eller søgemaskineoptimering er optimeringsarbejdet som gavner din rangering hos søgemaskinerne. Du optimerer de faktorer som spiller ind i rangeringen hos den enkelte søgemaskine, oftest Google. SEO er meget komplekst, da man faktisk ikke 100% hvor stor en betydning de enkelte faktorer har hos den enkelte søgemaskine.

Det betaler sig derfor ofte at få SEO eksperter til at hjælper dig med at analysere og optimere dit SEO for at forbedre din rangering. SEO er som udgangspunkt en langsigtet strategi, som skal vedligeholdes løbende.

Hastighedsoptimering

Tager din hjemmeside lang tid om at loade? Så skal du se af at få lavet om på det.

Hastigheden er både vigtig for de besøgendes oplevelse og er samtidig en vigtig faktor, når det gælder din placering i søgemaskiner som Google. Har har i de seneste år haft virkelig meget fokus på hjemmesidens hastighed, og en hjemmeside bør efter nutidens hastigheds forventninger ikke tage over 1 sekund at loade.

Linkbuilding

Links til din hjemmeside er en af de vigtigste faktorer, når det gælder din positionering i søgeresultaterne. Arbejdet med at få disse link ved enten at skaffe eller bygge dem kaldes linkbuilding. Det er vigtigt at man ikke bare laver links for at lave links. Du skal have en klar link strategi for din linkbuilding, så du får de helt rigtige links.

Linkanalyse

Links er ikke bare links. Der stor forskel på værdien af dine indgående links, og derfor er en linkanalyse essentiel for at kunne lave en linkbuilding strategi. I en linkanalyse er det blandt andet vigtigt at se på antallet af link, linkvækst, linktyper og autoritetsfordelingen.

Lokal SEO

Lokal SEO handler om at positionere sig i søgeresultaterne, når folk søger på virksomheder i jeres branche i lokalområdet. Hvis du eksempelvis er cykelhandler i Bogense, så er det vigtigt at du bliver vist i søgeresultaterne, når folk søger på “Cykelhandler Bogense” eller “Køb cykel i Bogense”.

Reputation Management

Reputation management betyder at man som virksomhed arbejder på at forbedre sit omdømme eller udtryk på internettet. Årsagen er ofte at man ønsker at skjule negativ omtale og fremhæve positiv omtale. Det er som udgangspunkt ikke muligt at fjerne, men muligt at begrænse synligheden af negativ omtale fra kunder, tidligere ansatte eller noget helt tredje.

Søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse er udgangspunktet for nærmest alt SEM (Search Engine Marketing). En søgeordsanalyse giver dybdegående indsigt i både søgeadfærd og og -hensigt, som kan bruges til både SEO arbejde og annoncering i søgemaskiner (eks. Google Ads). Søgeordsanalysen er med dens indsigt en del, som ofte kan spare dig for meget tid og penge i den lange bane.

Teknisk SEO

Teknisk SEO handler i høj grad om både design og brugervenlighed på din hjemmeside. Du skal have styr på elementer såsom mobilvenlighed, hastighed, indekseringskontrol, sproglag mm.

Det handler kort sagt om at lave tekniske optimeringer på hjemmesiden.

Google Ads strategi

Google Shopping

Google shopping giver mulighed for visuelt at vise produkter i Googles søgeresultater. Den visuelle oplevelse af produktet betyder at du får særdeles kvalificerede klik fra folk som aktivt leder efter lige netop dit produkt.

Google shopping kan opsættes med et produktfeed som automatisk opdateres og dermed vil annoncerne også automatisk blive genereret.

Google søgeordskampagne

Google søgeordsannoncer giver dig mulighed for at vise en søgeordsannonce til de folk, som søger efter dine produkter/ydelser på Google. Målretningsmulighederne giver dig mulighed for at få vist dine annoncer på lige præcis de søgeord som du ønsker og til de personer du ønsker. Med effektive søgeordsannoncer kan du blive placeret øverst på Google for givne søgeord, men det kræver som oftest en del eksperthjælp.

Google Displayannoncer

Google displayannoncering er bannerannoncering, som mest af alt minder om annoncering i aviser og blade. Det giver altså mulighed for at eksponere annoncer til en given og mere specifik målgruppe uden at de aktivt søger efter dit produkt eller ydelse. Display annoncering er idéelt til at skabe opmærksomhed omkring dit produkt eller ydelse, interagere med kunder og skabe kundeloyalitet.

Google Smart Displaykampagner

Med Google Smart Displaykampagner kan du automatisere en væsentlig del af din displayannoncering, som gør det nemmere at målrette, budgive og oprette annoncer.

Funktionen indeholder automatisk målretning som automatisk kan genere kundeemner og vise annoncer til de personer, som med størst sandsynlig vil konvertere.

Google Smart shopping

Google smart shopping er en vinder! Denne kampagnetype kombinerer shopping- og display remarketing kampagner og kan med automatisk budgivning samt annonceplacering promovere dine annoncer på alle Googles netværk. Smart shopping kampagnen kombinerer dit produktfeed og andre aktiver med Google maskinlæring for at generere automatiske annoncer.

Youtube annoncering

Vis dine annoncer målrettet til brugere på youtube. Der er flere forskellige annonceplaceringer, og youtube er den seneste tid blevet meget mere interessant, da der kommer flere og flere funktioner til. Du betaler kun for faktiske visninger og kan målrette meget specifikt efter hvilke brugere du ønsker at vise annoncerne til.

App markedsføring

Konkurrencen hos app-giganterne Apple app store og Google play er stort set lige så stor som i Google søgeresultater. Ligesom i søgemaskinerne, så kan man også lave App Store Optimization (ASO), hvor en række faktorer gør sig gældende for at få en højt rangeret app, og det er nærmest altafgørende for at få en flest mulige brugere til din app.