Hvad er Facebook Power5?
Få de skarpeste tips til din Facebook annoncering direkte fra Facebook selv.
Facebook har netop udgivet deres nye Facebook Power5, som sætter fokus på 5 overordnede taktikker til at få succes med Facebook annoncering ved hjælp af automatiseringer.
Du får her de 5 tips, som endda er udgivet af Facebook selv.
Drop forsøget på at lave “hacks” med manuel annoncering
Grundlæggende sætter de 5 fokusområder i Power5 modellen fokus på, at du skal træde et skridt tilbage og lade Facebook gøre arbejdet for dig.
Det lyder jo smart, ikke?
Gør brug af nedenstående funktioner og tips for at sætte skub i din Facebook annoncering
1. Auto Advanced Matching
Funktionen Auto advanced matching giver Facebook mulighed for at anvende specificerede kundeoplysninger i den data, som du bruger når de leverer dine annoncer.
Dette betyder, at du med Auto advanced matching kan opnå betydeligt bedre resultater med din annoncering fordi, at Facebook får mulighed for at optimere match raten, hvilket især vil give udslag i effektiviteten for dine brugerdefinerede målgrupper.
Det vil ydermere give Facebook mulighed for at attribuere mere præcist, altså måle effektiviteten af dine annoncer.
Facebook Auto advanced matching skal manuelt aktiveres i den Facebook Business
Facebook Business → Annoncekonto → Hændelseadministrator (vælg pixel) → Instillinger
2. Account simplification
Account simplification betyder helt basalt, at du skal simplificere din struktur.
Kender du det, at man deler sine annoncesæt placeringer, altså Facebook, Instagram eller Audience network?
Account simplification sætter fokus på, at du skal samle dette i ét annoncesæt og ikke dele det op. Facebooks algoritme er måske verdens mest avancerede machine learning algoritme og du bør derfor stole på at denne selv kan distribuere dine annoncer mest hensigtsmæssigt.
Du skal altså blot lade Facebook teste hvad der fungerer bedst og holde det i samme annoncesæt, så du ikke har flere annoncesæt med samme målgruppe som konkurrerer mod hinanden.
3. Campaign budget optimization
Campaign budget optimization er en funktion, som sætter dit budget på kampagneniveau i stedet for annoncesæt niveau og dermed er det Facebooks algoritme, der råder over budget fordelingen til de enkelte annoncesæt.
Dit budget vil således automatisk blive prioriteret til de annoncesæt, hvor det giver højest effektivitet.
4. Automatic placements
Placeringerne på Facebook har længe været diskuteret.
- Skal man teste de enkelte annonceplaceringer?
- Skal man udelukke nogle annonceplaceringer?
- Hvor placeres annoncerne på Audience Network og kan det være krænkende/skadeligt for vores brand?
Facebook anbefaler altså stærkt at du blot anvender automatiske placeringer og også overlader denne distribution til deres algoritme, som automatisk vil levere annoncerne til de mest effektive placeringer.
5. Dynamic Ads
Dette er en af mine personlige favoritter. Facebook dynamic ads eller dynamiske annoncer fungerer således, at de selv sammensætter content ud fra hvilke produkter, billeder, videoer, tekster mm. der fungerer bedst til den enkelte målgruppe.
Du har mulighed for at teste:
- 10 billeder eller videoer
- 5 beskrivelser
- 5 overskrifter
- 5 beskrivelser af link
- 5 Call-to-action knapper
Du leverer altså varierende content til Facebook, som deres machine learning algoritme således splittester og kombinerer på mest effektive vis.
Tidligere har splittest været vejen frem til god Facebook annoncering og generelt til annoncering, men nu kan du altså blot lade Facebook gøre det, så grib muligheden.
Min erfaring siger at du bestemt ikke skal se det som et must at teste alle de varianter der er muligt. Tværtimod synes jeg det fungerer bedre at teste nogle få, men brug i stedet din sunde fornuft og lav nogle kombinationer af billeder, videoer, beskrivelser, overskrifter mm. som rent faktisk giver mening.
Hos NB Digital har vi meget fokus på at anvende de best-practices som Facebook giver os og det er som oftest en succes at følge dem nøje.