fbpx
Facebook lead ads blogpost

Bruger du Facebook Lead Ads?

Skab værdi for din målgruppe og generer tonsvis af e-mails (leads) med Facebook Lead Ads. Annoncetypen der giver dig mulighed for at lave særdeles mobilvenlig annoncering med fokus på indsamling af informationer omkring din målgruppe.

Du har sikkert bemærket at e-mail marketing er en markant billigere kanal til at skabe salg end stort set alle andre markedsføringskanaler. Men du har formodenligt også bemærket at det tager sin tid at indsamle disse e-mails?

Selv hvis du normalt kan få 1-4% af dine besøgende til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så er der stadig lang vej til at skabe en stor værdifuld e-mail liste til dit nyhedsbrev.

Brug Facebook annoncering og annonceformatet Facebook Lead Ads til at skabe billige tilmeldinger til dit nyhedsbrev, som du herefter kan få til at konvertere til salg ved at skabe værdi via. nyhedsbrevet.

 

Hvad er Facebook Lead Ads?

Facebook Lead Ads blev lanceret d. 7 oktober 2015 som en ny annoncemålsætning i Facebook’s annonceadministrator.

Annonceformatet adskiller sig fra andre annonceformater ved at gøre det helt vildt nemt for den enkelte bruger at tilmelde sig. Oplysningerne er gennem Facebook udfyldt automatisk, så det den eneste handling der skal gøres er at klikke “Tilmeld” eller lignende.

Især mobilvenligheden er i top, hvilket adskiller sig, når man sammenligner med mange andre muligheder for tilmelding til et nyhedsbrev.

 

Hvordan adskiller Facebook Lead Ads sig fra traditionel leadgenerering via. dit website?

Facebook Lead Ads gør det som sagt meget nemmere at skaffe nye leads (e-mails), hvis man sammenligner med den oprindelige eller såkaldt traditionelle mulighed for leadgenerering.

Oprindelig / traditionel Leadgenerering:

  1. Klik på en annonce
  2. Indlæs hjemmeside
  3. Find formular til tilmelding af nyhedsbrev
  4. Udfyld formular med dine oplysninger
  5. Klik “Tilmeld”

Leadgenerering med Facebook Lead Ads

  1. Klik på en annonce
  2. Klik “Tilmeld”

Denne udvikling har givet udslag i mange flere og meget billigere tilmeldinger, hvilket jo er meget forståeligt.

 

E-mail marketing er den absolut billigste marketingskanal

Det er vigtigt at du opsætter dine lead ads psykologisk korrekt, så du kun indsamler kvalificerede leads. En kvalificeret e-mail liste mindsker din afhængighed af betalte trafikkanaler, såsom Facebook, Instagram og Google, hvor du betaler hver gang at en person klikker på din annonce.

Et e-mail system som Mailchimp, Active Campaign, Klaviyo, Hey Loyalty eller lignende er ekstremt billigt, hvis du udnytter kapaciteten og mulighederne, sammenlignet med værdien af kvalificerede leads.

 

Opret Facebook Lead Ads som konverterer

Det handler altid om at teste, hvad der fungerer bedst, men som udgangspunkt kan jeg give dig følgende 3 tips:

  • Drop velkomstskærm

Du får mulighed for at tilføje en velkomstskærm, som blot er et ekstra billede og dermed også et ekstra step. Brug det kun, hvis du oplever at leads kvaliteten er for lav, hvilket oftest kun kan være gældende ved leads ads, som er målrettet telefonopkald.

  • Bed om så få oplysninger som muligt

Facebook kan selv udfylde oplysninger såsom navn og e-mail mm. men sørg for ikke at tilføje for mange felter, da nogle er påpasselige med deres personlige oplysninger.

  • Skab stærkt incitament for tilmelding

Du må aldrig blot lave det som en “Tilmeld dig vores nyhedsbrev” annonce.

Skab værdi for læseren. Fortæl dem at de får noget værdifuldt ud af det.

Det kan være at du tilbyder dem rabat, en guide eller et særligt tilbud af anden slags.

Jo mere værdiskabende, jo flere tilmeldinger får du.

 

Målgruppe

Når du annoncerer på sociale medier er det alfa omega, at du annoncerer til den korrekte målgruppe. Men hvem er de?

Målgruppen skal altid testes og det er Facebook også rigtig smart til. Nogle gange er det en synder at lade dig begrænse, mens det andre gange er nødvendigt.

Vi kan hjælpe dig med en analytisk tilgang at finde frem til den helt rigtige målgruppe for netop din virksomhed.

Læs denne guide og bliv ekspert i Facebook annoncering

Skal vi i fællesskab se på jeres online strategi?

En tanke om “Bruger du Facebook Lead Ads?

  1. Pingback: Bliv ekspert i Facebook annoncering | www.NBDigital.dk | NB DIGITAL

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *