fbpx

Sådan løftede kvantespring i B2C også Volsted’s B2B salg markant

Udtalelse

Niklas er top professionel og yder en fantastisk service. Da jeg første gang mødte Niklas var jeg ikke et sekund i tvivl om han skulle være hovedmanden bag vores digitale strategi og annoncering. Den sparring og specialistviden Niklas bidrager med er essentiel for vores forretning og brand og samarbejdet fungerer top professionelt i forhold til både kvalitet, kommunikation og aftaler.
Thorbjoern
Thorbjørn Kaagaard
CEO / Master Distiller

Nøgletal

  • 0 til 7 ansatte i løbet af mindre end et år
  • Eksplosiv vækst i nystartet B2C-webshop, har løftet B2B-salget markant
  • Højere retention rate takket være strategisk eksponering

 

Arbejdsopgaver

  • Opsætning og udarbejdelse af annoncer til Facebook Ads
  • Vejledning omkring optimering af købsrejse

Om virksomheden

Volsted Distillery er et dansk mikrodestilleri med base i Lindenborg Ådal, hvor den smukke natur inspirerer til at skabe velsmagende gins med udvalgte kvalitetsråvarer. Gins, som de seneste år har vundet forskellige priser for deres unikke smagsoplevelse.

Udfordring

Thorbjørn Ravn Kaagaard, indehaver af Volsted Distillery, havde netop startet en ny webshop med fokus på salg af gin. Volsted Distillery leverede i forvejen til erhvervskunder, men den nye webshop skulle sælge gins direkte til forbrugeren. Jeg gav en vurdering af potentialet med Facebook-annoncering, og vi startede ud med et mindre beløb til at teste på denne kanal.

Samarbejdet

Som en ny webshop er det svært at indtage markedsandele mod andre brands, som sælger det samme som en selv. Især, når man kun har et begrænset budget at arbejde med til annoncering. I dette tilfælde var vi heldigvis hjulpet en smule af, at Volsted Distillery i forvejen ikke var et ukendt mærke, og det brugte vi til at skabe et tilhørsforhold i vores annoncering. 

Dette tilhørsforhold blev ikke alene brugt til at skabe salg over webshoppen, men da mange køber gins fysisk ude i butikkerne, så har de digitale annoncer også en effekt, når man står nede på butiksgulvet. Derfor havde vi et stort fokus på at vække appetitten hos potentielle kunder, skabe en unik brandgenkendelighed og udvide kendskabsgraden af produktet i opsætningen af vores annoncer.

Mens annonceringen var succesfuld og gav eksplosiv vækst i B2C-webshoppen, kunne vi også mærke, at flere forhandlere blev interesseret i at føre produkterne fra Volsted, hvilket netop skyldes vores B2C-succes.

Niklas-kontakt-mig

Niklas Bruun

Facebook & Instagram nørd med 4 års erfaring

Få de bedste tips til Facebook annoncering

Få de bedste tips til DIN Facebook annoncering

Modtag min liste med

108 værdifulde Facebook & Instagram målgrupper

Og modtag fremadrettet mit nyhedsbrev med de bedste tips til din Facebook & Instagram annoncering.