Sådan løftede kvantespring i B2C også Volsted’s B2B salg markant
Nøgletal
Arbejdsopgaver
Om virksomheden
Volsted Distillery er et dansk mikrodestilleri med base i Lindenborg Ådal, hvor den smukke natur inspirerer til at skabe velsmagende gins med udvalgte kvalitetsråvarer. Gins, som de seneste år har vundet forskellige priser for deres unikke smagsoplevelse.
Udfordring
Thorbjørn Ravn Kaagaard, indehaver af Volsted Distillery, havde netop startet en ny webshop med fokus på salg af gin. Volsted Distillery leverede i forvejen til erhvervskunder, men den nye webshop skulle sælge gins direkte til forbrugeren. Jeg gav en vurdering af potentialet med Facebook-annoncering, og vi startede ud med et mindre beløb til at teste på denne kanal.
Samarbejdet
Som en ny webshop er det svært at indtage markedsandele mod andre brands, som sælger det samme som en selv. Især, når man kun har et begrænset budget at arbejde med til annoncering. I dette tilfælde var vi heldigvis hjulpet en smule af, at Volsted Distillery i forvejen ikke var et ukendt mærke, og det brugte vi til at skabe et tilhørsforhold i vores annoncering.
Dette tilhørsforhold blev ikke alene brugt til at skabe salg over webshoppen, men da mange køber gins fysisk ude i butikkerne, så har de digitale annoncer også en effekt, når man står nede på butiksgulvet. Derfor havde vi et stort fokus på at vække appetitten hos potentielle kunder, skabe en unik brandgenkendelighed og udvide kendskabsgraden af produktet i opsætningen af vores annoncer.
Mens annonceringen var succesfuld og gav eksplosiv vækst i B2C-webshoppen, kunne vi også mærke, at flere forhandlere blev interesseret i at føre produkterne fra Volsted, hvilket netop skyldes vores B2C-succes.
Ydelser
Gratis viden