7 måneders arbejde gjorde Facebook til den primære salgskanal
Nøgletal
Arbejdsopgaver
Om virksomheden
sofa.dk er en online sofaforhandler, der ønsker at gøre køb af sofaer i høj kvalitet nemt og billigt, uden at du skal gå på kompromis med kvaliteten. Ejerne har mere end 25 års erfaring i branchen og en stålfast ambition om at levere kompromisløs kvalitet trods den billige pris.
Udfordring
sofa.dk søgte hjælp til optimering af købsrejsen samt opsætning af annoncer på de sociale medier, hvor deres potentiale som møbelshop ikke blev indfriet. Jeg skulle derfor agere ansvarlig for shoppens Facebook-annoncering og Instagram-annoncering, samtidig med at jeg skulle hjælpe marketing teamet med at blive klogere på forbrugernes adfærd i købsrejsen.
Samarbejdet
Vi har alle en idé om, hvilke typer opslag der performer bedst, og hvordan man skal motivere ens målgrupper til salg. Men man ved reelt set ingenting, hvis man ikke måler på ens annoncer, så man ved, hvad der performer bedst.
For at få det optimale ud af sofa.dk’s annoncering skulle vi derfor starte fra bunden med splittesting af forskellige annoncer. Det involverede forskellige visuelle indtryk samt salgstekster, som kunne fortælle os, hvad vores målgruppe reagerede på. Med kontinuerlig udvælgelse af de bedst performende annoncer baseret på data fik vi folk længere frem i købsrejsen, ligesom at annonceringen blev billigere per visning.
Facebook-annonceringen hos sofa.dk er gået fra at være mindre betydningsfuld til at være den vigtigste salgskanal.
Ydelser
Gratis viden