fbpx

Nidobling af omsætning og 260 % højere ROAS fra Facebook

Udtalelse

Vi startede Kunstige Stearinlys i 2017. Niklas var med fra starten, hvor vi i fællesskab lagde en strategi for vores markedsføring og målsætning. Niklas har været den perfekte samarbejdspartner i alt fra sparring, løbende inputs og til proaktivt at eksekvere på markedsføringen med høj ROI. Vi bruger derfor også Niklas til alle de udenlandske markeder, hvor vi har lanceret den seneste tid. Jeg kan anbefale Niklas til alle der vil have en ambitiøs og proaktiv samarbejdspartner.
Claus-kunstige-stearinlys
Claus Poulsen
Owner / CEO hos DeluxeHomeart

Nøgletal

  • +300 % vækst i samlet omsætning på webshop
  • +260 % højere ROAS fra Facebook Ads
  • +204 % højere konverteringsrate
  • +927 % højere omsætning fra Facebook Ads
  • +896 % ordretilvækst
  • +48 % flere brandsøgninger

 

Arbejdsopgaver

  • Opsætning og udarbejdelse af annoncer til Facebook Ads
  • Vejledning omkring optimering af købsrejse
 

Om virksomheden

FirstGrade er et dansk tøjbrand stiftet i 2015, der primært sælger tøj til teens segmentet. Salget sker primært gennem egen webshop, men logoet med kronen og aben findes også i butikker rundt i hele landet. 

 

Udfordring

FirstGrade havde selv i en længere periode prøvet sig med annoncering på Facebook, men de havde svært ved at skabe et overskud af indsatserne. De tog derfor kontakt til mig for at booste deres salg via denne specifikke salgskanal, hvor en stor del af deres potentielle kunder befandt sig.

 

Samarbejdet

Med en meget konkret målgruppe, børn, unge og deres forældre, er det vigtigt med annoncer, som appellerer direkte til dem – og det er FirstGrade faktisk rigtig dygtige til, hvis man baserer appel på interaktioner på Facebook. Men de mange interaktioner blev ikke omsat til omsætning, og det blev derfor min opgave at optimere ROAS på deres Facebook-annoncering.

 

Allerede første måned lykkedes det at hæve ROAS med 147% samtidig med at vi havde et 62% højere spend.

 

Min opgave var at tage deres kreative egenskaber og viden omkring målgruppen og gøre det konverterbart. Når det gælder annoncering på sociale medier, har man måske en idé om, hvad der virker, men hvis man ikke benytter data fra eksempelvis Facebook, kommer man til at skyde i blinde. Vi kiggede på, hvad målgruppen reagerede bedst på, og hvordan de reagerede på disse ting. Fordi selvom annoncerne er gode, så er det ligegyldigt, hvis de falder af i den efterfølgende købsrejse.

 

Med en udvidet forståelse for, hvad der statistisk set motiverer til køb for denne målgruppe, samt en optimering af købsrejsen, har vi på mindre end et år opnået nogle særdeles mærkbare resultater, der blandt andet indebærer en 927 % højere omsætning fra Facebook Ads.

Niklas-kontakt-mig

Niklas Bruun

Facebook & Instagram nørd med 4 års erfaring

Få de bedste tips til Facebook annoncering

Få de bedste tips til DIN Facebook annoncering

Modtag min liste med

108 værdifulde Facebook & Instagram målgrupper

Og modtag fremadrettet mit nyhedsbrev med de bedste tips til din Facebook & Instagram annoncering.