Nidobling af omsætning og 260 % højere ROAS fra Facebook
Nøgletal
Arbejdsopgaver
Om virksomheden
FirstGrade er et dansk tøjbrand stiftet i 2015, der primært sælger tøj til teens segmentet. Salget sker primært gennem egen webshop, men logoet med kronen og aben findes også i butikker rundt i hele landet.
Udfordring
FirstGrade havde selv i en længere periode prøvet sig med annoncering på Facebook, men de havde svært ved at skabe et overskud af indsatserne. De tog derfor kontakt til mig for at booste deres salg via denne specifikke salgskanal, hvor en stor del af deres potentielle kunder befandt sig.
Samarbejdet
Med en meget konkret målgruppe, børn, unge og deres forældre, er det vigtigt med annoncer, som appellerer direkte til dem – og det er FirstGrade faktisk rigtig dygtige til, hvis man baserer appel på interaktioner på Facebook. Men de mange interaktioner blev ikke omsat til omsætning, og det blev derfor min opgave at optimere ROAS på deres Facebook-annoncering.
Allerede første måned lykkedes det at hæve ROAS med 147% samtidig med at vi havde et 62% højere spend.
Min opgave var at tage deres kreative egenskaber og viden omkring målgruppen og gøre det konverterbart. Når det gælder annoncering på sociale medier, har man måske en idé om, hvad der virker, men hvis man ikke benytter data fra eksempelvis Facebook, kommer man til at skyde i blinde. Vi kiggede på, hvad målgruppen reagerede bedst på, og hvordan de reagerede på disse ting. Fordi selvom annoncerne er gode, så er det ligegyldigt, hvis de falder af i den efterfølgende købsrejse.
Med en udvidet forståelse for, hvad der statistisk set motiverer til køb for denne målgruppe, samt en optimering af købsrejsen, har vi på mindre end et år opnået nogle særdeles mærkbare resultater, der blandt andet indebærer en 927 % højere omsætning fra Facebook Ads.
Ydelser
Gratis viden