fbpx

Omsætningen voksede fra 0 til 30 millioner i nyopstartet dansk niche-webshop på 3 år

Udtalelse

Vi startede Kunstige Stearinlys i 2017. Niklas var med fra starten, hvor vi i fællesskab lagde en strategi for vores markedsføring og målsætning. Niklas har været den perfekte samarbejdspartner i alt fra sparring, løbende inputs og til proaktivt at eksekvere på markedsføringen med høj ROI.

Vi bruger derfor også Niklas til alle de udenlandske markeder, hvor vi har lanceret den seneste tid. Jeg kan anbefale Niklas til alle der vil have en ambitiøs og proaktiv samarbejdspartner.
Claus-kunstige-stearinlys
Claus Poulsen
Owner / CEO hos DeluxeHomeart

Nøgletal

  • Årligt spend vokset fra 0 til millionbeløb
  • Omsætning vokset fra 0 til +30 millioner kroner på den danske webshop
  • Fra udelukkende dansk webshop til repræsentation i fem lande

 

Arbejdsopgaver

  • Udvikling af overordnet marketingstrategi
  • Opsætning og udarbejdelse af annoncer
  • Etablering af strategi for konverteringsoptimering på website
  • Analysering af attribueringsmodeller
 

Om virksomheden

DeluxeHomeart, startede oprindeligt som en dansk webshop med navnet Kunstige-stearinlys.dk, som siden 2017 har solgt LED-stearinlys med målet om at blive den førende leverandør inden for denne niche i Europa. I dag forhandles deres produkter i fem europæiske lande inden for både B2C og B2C, og de forventer at runde et trecifret omsætningsbeløb ved udgangen af 2022.

Udfordring

Som nyopstartet webshop er det en stor udfordring at indtage et marked med flere etablerede spillere på banen. Læg dertil, at man ikke nødvendigvis har de samme budgetter som ens konkurrenter, hvorfor det er essentielt, at hver en investereret krone kommer mangefoldigt retur. DeluxeHomeart havde brug for en partner, som både kunne rådgive om og eksekvere på marketingstrategier, og her blev jeg i 2017 udvalgt som primus motor på virksomhedens marketingaktiviteter. 

Samarbejdet

Jeg udviklede i samarbejde med DeluxeHomeart i 2017 en overordnet marketingstrategi, der var målrettet private forbrugere. Denne strategi skulle sikre salg til webshoppen via blandt andet Facebook Ads, Google Ads og email marketing, som det var mit ansvar at aktivere og optimere ud fra de allokerede budgetter. 

Gennem en intens markedsføringsindsats lykkedes det os at vækste så meget, at vi løb ind i produktionsbegrænsninger, som fra 2019 til 2020 blev udbedret. Grundet disse begrænsninger var fokus i en længere periode på højest muligt afkast frem for at udnytte det fulde omsætningspotentiale. 

Facebook-annoncering har været vores primære markedsføringskanal målt på både budget og omsætning, men en nøje fordeling mellem flere markedsføringskanaler har sørget for det højest mulige afkast.

Som et led i målet mod at blive europæisk førende indenfor LED-stearinlys skalerede vi efter udbedring af produktionsbegrænsningerne vores indsatser markant op, og i skrivende stund er DeluxeHomeart at finde i fem lande med indsatser rettet mod både B2C og B2B.

Niklas-kontakt-mig

Niklas Bruun

Facebook & Instagram nørd med 4 års erfaring

Få de bedste tips til Facebook annoncering

Få de bedste tips til DIN Facebook annoncering

Modtag min liste med

108 værdifulde Facebook & Instagram målgrupper

Og modtag fremadrettet mit nyhedsbrev med de bedste tips til din Facebook & Instagram annoncering.