900 % vækst i omsætningen fra Facebook på under 365 dage
Nøgletal
Arbejdsopgaver
Om virksomheden
Blomsterverden.dk er en webshop, der beskæftiger sig med salg af haveartikler, løg, knolde og frø, og har med Sissel Jensen ved roret gjort det siden 2004.
Udfordring
Selvom Blomsterverden.dk i forvejen havde et solidt fundament med sig fra trafik på Google, så ville de gerne effektivisere deres indsatser på Facebook og de salgsmuligheder, der er her igennem. Jeg blev i april 2020 derfor hentet ind for at optimere salgsudbyttet af Facebook-annonceringen for Sissel og resten af teamet.
Samarbejdet
Sissel og teamet bag Blomsterverden er eksperter i deres produkter og i de årstider, som de specifikke løg, knolde og frø gør sig bedst i. Den viden brugte vi til at fokusere på de produkter i annonceringen, som altid var mest relevant for den årstid, vi befandt os i.
Arbejdet krævede meget løbende dialog omkring lagerstatus, så vi først og fremmest ikke skuffede folk med udsolgte varer, men så vi også undgik at brænde inde med produkter i årstider, hvor de ikke længere var relevante.
Den øgede omsætning handlede altså ikke om at skalere indsatsen, men i højere grad om at præcisere den og udnytte den viden, som virksomheden havde omkring deres produkter. Det gjorde ultimativt, at prisen per ny kunde var meget billigere end tidligere. Når produktet er relevant for forbrugeren i øjeblikket, de eksponeres for annoncen, giver det også en bedre oplevelse for forbrugeren, hvorved brandet styrkes.
Samtidig er Blomsterverden blevet mere bevidst omkring betydningen af kunderejsen fra Facebook-annoncen til webshoppen, hvilket kan bruges til deres nye webshop i 2021.
Ydelser
Gratis viden