fbpx

900 % vækst i omsætningen fra Facebook på under 365 dage

Udtalelse

Niklas er vores Facebook-ads mastermind. En dygtig analytisk marketinghaj, der forstår at sætte sig i vores sted. Niklas har en dyb indsigt i Facebook annoncering, og forstår proaktivt at byde ind med den ekspertise. Det er en stor gevinst for os, der ikke har tiden eller evnerne til at micromanage.

Vi har arbejdet med Niklas i over et år nu, og resultaterne taler for sig selv. Vi er meget imponerede, og glæder os til at fortsætte samarbejdet.

NBDigital og Niklas har Blomsterverdens varmeste anbefalinger.
Miklas Kroager

Nøgletal

  • +918 % højere omsætning fra Facebook Ads
  • +714 % ordre tilvækst
 

Arbejdsopgaver

  • Opsætning og udarbejdelse af annoncer til Facebook Ads
  • Optimering af købsrejse gennem Facebook
 
 

Om virksomheden

Blomsterverden.dk er en webshop, der beskæftiger sig med salg af haveartikler, løg, knolde og frø, og har med Sissel Jensen ved roret gjort det siden 2004. 

 

Udfordring

Selvom Blomsterverden.dk i forvejen havde et solidt fundament med sig fra trafik på Google, så ville de gerne effektivisere deres indsatser på Facebook og de salgsmuligheder, der er her igennem. Jeg blev i april 2020 derfor hentet ind for at optimere salgsudbyttet af Facebook-annonceringen for Sissel og resten af teamet.

 

Samarbejdet

Sissel og teamet bag Blomsterverden er eksperter i deres produkter og i de årstider, som de specifikke løg, knolde og frø gør sig bedst i. Den viden brugte vi til at fokusere på de produkter i annonceringen, som altid var mest relevant for den årstid, vi befandt os i.

 

Arbejdet krævede meget løbende dialog omkring lagerstatus, så vi først og fremmest ikke skuffede folk med udsolgte varer, men så vi også undgik at brænde inde med produkter i årstider, hvor de ikke længere var relevante. 

 

Den øgede omsætning handlede altså ikke om at skalere indsatsen, men i højere grad om at præcisere den og udnytte den viden, som virksomheden havde omkring deres produkter. Det gjorde ultimativt, at prisen per ny kunde var meget billigere end tidligere. Når produktet er relevant for forbrugeren i øjeblikket, de eksponeres for annoncen, giver det også en bedre oplevelse for forbrugeren, hvorved brandet styrkes. 

 

Samtidig er Blomsterverden blevet mere bevidst omkring betydningen af kunderejsen fra Facebook-annoncen til webshoppen, hvilket kan bruges til deres nye webshop i 2021.

Niklas-kontakt-mig

Niklas Bruun

Facebook & Instagram nørd med 4 års erfaring

Få de bedste tips til Facebook annoncering

Få de bedste tips til DIN Facebook annoncering

Modtag min liste med

108 værdifulde Facebook & Instagram målgrupper

Og modtag fremadrettet mit nyhedsbrev med de bedste tips til din Facebook & Instagram annoncering.