Pinterest annoncering er netop blevet lanceret i Danmark og mange virksomheder bør helt sikkert overveje at bruge i deres online marketing strategi.
Men gælder det også din virksomhed, og hvordan gør du det bedre end dine konkurrenter?
Hvorfor bruge Pinterest annoncering?
Vi har tidligere oplevet at annoncering på sociale medier er særdeles billigt i begyndelsen fordi at der er færre annoncører om buddet. Det er det samme som opleves på Pinterest her kort tid efter at annoncering på platformen er blevet lanceret i Danmark.
Så hvis Pinterest passer til din målgruppe, så bør du helt klart overveje at komme ud over stepperne og forstærke jeres visuelle identitet med Pinterest øjeblikkeligt.
Overvejer du Pinterest annoncering?
Hvis du overvejer at annoncere på platformen, så læs med de par minutter, hvor jeg komme med nogle af mine skarpeste tips til at få succes på Pinterest.
#1. Content skal prioriteres højest
Hvis du er erfaren eller bekendt med effekten af SEM eller SEO på annonceringsplatforme, så kan du også være tilbøjelig til at vægte Pinterest’s keyword tool højest.
På Pinterest er det svært at skille sig ud blandt iøjnefaldende billeder og videoer, og du skal derfor have dit primære fokus på det visuelle du viser folk. Hvis ikke du skiller dig ud fra mængden og din målgruppe ikke bliver optaget af dit indhold, så får du intet ud af det.
#2. Brug Pinterest keywords og nå præcist DIN målgruppe
Udnyt den effektive mulighed for at tilføje relevante keywords til dine pins. På Pinterest har du den unikke funktion, at du kan vælge hvilke keywords der er relevante for din målgruppe. Dermed kan du nå ud til folk som søger efter præcist dette eller folk som er interesseret i emner, som vedrører dit produkt / ydelse.
Målgruppen skal være en af dine højeste prioriteter. Du kan have fantastisk visuelt indhold, men hvis ikke du viser det til folk som er interesserede, så er det spild.
#3. Brug vertikale billeder eller videoer
Pins der fylder mere på skærmen klarer sig ofte bedre. Brugen af mobil til at surfe på sociale medier er i de seneste år steget markant og dette betyder at du ofte skal tænke mobile-first, når vi taler visuelt content. Det kan ikke siges nok; Udnyt muligheden for at vise vertikale billeder, som nærmest kan fylde hele skærmen på en mobil.
#4. Benyt Pinterest tag
Pinterest Tag bør opsættes som det første inden du begynder at annoncere på Pinterest. Dette giver mulighed for, ligesom Facebook Pixel på Facebook, at spore alle relevante hændelser fra brugere som besøger dit website. Du kan dermed bruge disse til at lave retargeting eller nå ud til de personer, som ligner dine tidligere besøgende mest.
#5. Pinterest remarketing
Remarketing er som på andre marketingplatforme oftest den mest effektive annoncerings metode. Det er næsten altid det første jeg opsætter hos kunder, da det som oftest er mest effektivt, hvis du henvender dig indenfor få dage efter at de tidligere har interageret med dine annoncer, besøgt dit website eller måske endda efterladt produkter i kurven uden at gennemføre købet.